Sekretet në pikturat e Leonardo Da Vinçit

Leonardo Da Vinci ka përfunduar vetëm rreth 20 piktura në jetën e tij. Shumë prej veprave të tij më të mëdha mbetën të papërfunduara ose të shkatërruara. Megjithatë, ai bëri qindra vizatime që mbulonin një sërë aspektesh të pabesueshme, nga anatomia në botanikë, nga skulptura në arkitekturë, dhe tani ju mund të shihni një përzgjedhje të tyre afër dhe personalisht, në një muze apo galeri pranë jush.

Madhëria e saj Mbretëresha zotëron rreth 550 vizatime tё Leonardos, një koleksion që ka qenë në Familjen Mbretërore që nga shekulli i 17-të.



Zakonisht ata janë mbajtur në Windsor Castle, por këtë verë, për të shënuar 500 vjet që nga vdekja e Leonardos, rreth 200 tё tilla do të shfaqen në Galerinë e Mbretëreshës në Buckingham Palace (një version më i vogël i kësaj ekspozite do të udhëtojë në Galerinë e Mbretëreshës në Holyroodhouse në vjeshtë).

Por ju nuk keni nevojë të prisni deri në verë për të parë disa nga këto vizatime. Përpara shfaqjes së Pallatit të Buckinghamit në maj, dymbëdhjetë muze dhe galeri në të gjithë Mbretërinë e Bashkuar po krijojnë mini-ekspozita të tyre, secila prej të cilave përfshin dymbëdhjetë vizatime nga koleksioni kryesor.

Se si Mbretëresha erdhi në këtë bartje të paçmuar, është pak e mistershme. Kur Leonardo vdiq në vitin 1519, ai la përmbajtjen e studimit të tij tek nxënësi i tij, Francesco Melzi. Kur Melzi vdiq, rreth vitit 1570, vizatimet e Leonardos u blenë nga një skulptor i quajtur Pompeo Leoni, i cili i mori ato në Madrid.

Leoni i ndau këto vizatime në dy albume. Pas vdekjes së Leonit, në vitin 1608, një album përfundoi në Biblioteca Ambrosiana në Milano; tjetri u ble nga Thomas Howard, Earl of Arundel (mund të jetë sjellë në Britani nga Charles I, i cili shkoi në Madrid në vitin 1623 për të gjetur një nuse dhe u kthye me një ngarkesë arti). Albumi në Milano është më i madh, por ai i blerë nga Howard është koleksioni më i plotë, deri tani.

Ne e dimë që Howard i kishte këto vizatime në 1630, por deri në vitin 1690 ato ishin në Pallatin Whitehall, në koleksionin mbretëror të Uilliam III. Si përfunduan ato atje? Askush nuk e di me siguri, por shpjegimi më i mundshëm është se ato i janë dhënë Çarlsit II nga nipi i Howardit, Duka i Norfolkut, për t’i kthyer favorin Monarkut tё Rivendosjes.

Deri në fund të shekullit të 19-të, kur koleksioni Windsor u botua për herë të parë në riprodhim, Leonardo ishte me të vërtetë një figurë gjysmë-mitike.

Askush nuk i kushtoi shumë vëmendje këtyre vizatimeve deri në vitet 1830, kur ata përfunduan në bibliotekën e re mbretërore në Windsor Castle. Këtu në Windsor atao ishin kataloguar siç duhet, dorëshkrimet shoqëruese u transkriptuan dhe vetëm atëherë u shfaq rëndësia e tyre e vërtetë.

“Shumica e asaj që dimë rreth Leonardo vjen nga koleksioni Windsor”, thotë Martin Clayton, Shefi i Printimeve dhe Vizatimeve në Koleksionin Mbretëror dhe kuratori i kësaj ekspozite.

“Megjithëse dihej dhe përmendet nga biografët e hershëm, nuk është deri në fund të shekullit të 19-të që ky koleksion është publikuar së pari në riprodhim dhe shënimet janë përkthyer. Deri në atë pikë, Leonardo ishte me të vërtetë një figurë gjysmë mitike. “Darka e Tij e Fundit (jo Mona Lisa) ishte piktura e tij e vetme që ishte e njohur gjerësisht.





Comments are closed.